h1

EMERICH DEMBROVSCHI

Noiembrie 4, 2007

Emerich Dembrovschi s-a născut pe 6 octombrie 1945, în localitatea Câmpulung la Tisa-Maramureş. Primii paşi în fotbal i-a făcut în comuna natală. În anul 1962 trece la Forestierul Sighetul Marmaţiei unde activează până în 1965. Joacă un an, 1965-1966, la Victoria Roman de unde trece la Dinamo Bacău în 1967. Jucător dotat cu o înaltă tehnicitate şi un dezvoltat simţ tactic, a îndeplinit cu success rolul de coordonator atât la formaţia sa de club, cât şi în cea reprezentativă în cadrul căreia a evoluat de 27 de ori.

A fost component al echipei naţionale participantă la C.M. 1970, fiind declarat cel mai mai bun jucător român. A facut parte din grupul celor 16 jucători propuşi să li se ridice statuie în faţa stadionului “Azteca” din Mexic. În anul 1972 a reuşit o frumoasă performanţă alături de colegii săi din reprezentativa României reuşind să se califice în sferturile de finală ale Cupei Europei.

La 29 de ani, în toamna lui 1974, Emerich Dembrovschi devine jucătorul Politehnicii Timişoara. În 1978 a fost la un pas de câştigarea campionatului alături de echipa timişoreană, iar în 1980 a caştigat pentru a doua oară Cupa României. A jucat 386 de partide in Divizia A, marcând 108 goluri.

După retragerea din activitatea de jucător(1981), Dembrovschi s-a dedicat carierei de antrenor, fiind cel care a reuşit să promoveze in Divizia A pe Politehnica Timişoara în 1984.

 

Cea mai frumoasa victorie a lui “Dembo”

Ovidiu Forai, Ziua de Vest  

 

 

„Am jucat în multe meciuri cu Dinamo. I-am învins, am mai şi pierdut, dar îmi amintesc că toate aceste jocuri au fost foarte disputate. Probabil că cea mai frumoasă victorie a fost un 3-1, în ediţia 1976- 77, când eram antrenaţi de Costică Rădulescu, Dumnezeu să-l ierte”, povesteşte Emeric Dembrovschi, unul dintre simbolurile fotbalistice ale Timişoarei. „Extrema noastră stângă, Cotec, a băut toate cafelele de pe masă în vestiar, înainte de joc. I-am spus, „tu eşti nebun, ce faci?!”. Când a intrat pe teren, parcă era drogat, a confundat porţile şi a luat-o la goană spre poarta noastră, în loc de a dinamoviştilor. Culmea e că şi-a revenit şi, până la final, a dat două goluri, din pasele mele”. Interesant este că, înainte de a veni la Poli, în 1974, „Dembo” a jucat la É Dinamo Bacău, echipă care aparţinea tot de Ministerul de Interne al vremii. „Sigur că m-au chemat de multe ori la Dinamo. Au încercat să mă şi forţeze, pentru că eram cadru militar, dar tot nu m-am dus. Şi ştiţi de ce? Pentru că mă simţeam bine la Bacău. Aici, după ce caştigam un meci, mă duceau acasă cu cinci motociclete. Eram foarte iubit. După ce m-am întors de la Campionatul Mondial din Mexic  a fost defilare în oraş cu poza mea, de parcă aş fi fost Ceauşescu. De ce să plec? La Dinamo, m-aş fi întâlnit cu Radu Nunweiller, cu Dinu, cu Lucescu. Mă vedeam cu ei la echipa naţională şi îmi era de ajuns”, spune, cu umor, fostul internaţional. „Ce-i drept, am fi fost prea mulţi tari, pe când la Bacău eram singur. Acum, când mă gândesc, poate că am făcut o greşeală, dar nu-mi plăcea deloc agitaţia din Bucureşti”.

 

 

7 comentarii

  1. E uite ca memoria ma mai inseala. Nu’s de ce ramasesem cu impresia ca Domide era cel cu statuie. In orice caz, a fost un bun jucator si unul integru, din cite-mi amintesc, desi n-a jucat la Dinamo 😀


  2. Eu imi dau seama pe zi ce trece ca nu stau deloc bine in materie de cultura fotbalistica :)) Mara , incearca un Hagi , Petrescu , Becali :)) glumesc !


  3. Sa ne traiesti Tzopcishor! Si sa ne bucuri mai departe cu articolele din seria asta. 🙂
    La multi ani!


  4. La Multi Ani Mara!
    Ti-o zic aici, ca esti de negasit pe mess.


  5. Multumesc pt urari!!

    Pt moment(adik pana luni, marti) o sa apar foarte rar din cauza unor probleme de ordin electro-tehnic!
    Dar o sa apar in forta!Promit!:D


  6. ai fost si ramai un mare fotbalist alaturi de Dobrin


  7. […] Biriş, actor român de teatru şi film1950 – Dan Mircea Popescu, politician, fost ministru 1945 – Emerich Dembrovschi, fotbalist şi antrenor român1929 – Mihai Draganescu, inginer, membru corespondent şi fost […]



Lasă un răspuns

