h1

Când totul pare imposibil…

Mai 22, 2008

Se spune că fericirea nu se cumpără, dar sunt şi momente în care banii valorează cât o nouă viaţă.

S-a născut pentru prima dată acum 18 ani, iar acum un an Dumnezeu i-a dăruit o a doua şansă pentru că a meritat-o. A trecut peste toate obstacolele, a luptat chiar şi atunci când totul părea pierdut, a sperat şi a reuşit. A renăscut din propriile suferinţe.

O zi normală, antrenamentul obişnuit… nimic nu anunţa tragedia ce urma să se petreacă. Mergea cu bicicleta alături de colegii săi, aproape că mai pusese o cărămidă la baza piramidei succesului. Se întorcea de la antrenament când toţi anii de muncă, toate visele sale s-au năruit într-o clipă. Piramida succesului s-a dărâmat într-o secundă fără nicio remuşcare, fără nicio urmă de tristeţe într-o groapă imensă, aceeaşi groapă pentru care timpul s-a oprit câteva săptămâni.

”Ştiu că mergeam cu bicicleta în timpul antrenamentului, alături de colegii mei Cristina şi Cristi, când, deodată, mi-a apărut în faţă o groapă imensă pe care am încercat să o evit, dar nu am putut. Cu toţii cunoşteam existenţa acelei gropi (…). Am uitat de ea, am încercat să frânez, însă am căzut, iar din acel moment nu mai ştiu nimic din ce s-a întâmplat. Am înţeles că imediat după accidentul meu au fost astupate toate gropile din acea zonă.” (fapt confirmat!!!)

De atunci timpul s-a oprit, parcă indiferent de consecinţele situaţiei. Drumul până la spital a fost un calvar (”mă vedeam în oglindă, plină de sânge pe faţă şi, speriată, credeam că voi muri”). Dar ceea ce a urmat întrece limitele umanului.

Sperau că odată ajunşi la instituţia pentru care viaţa e mai presus de orice, suferinţa şi durerea vor înceta să avanseze în corpul şi sufletul unei nevinovate. Dar parcă totul se împotrivea. Aştepta ca cineva să o salveze, să învârtă cheiţa norocoasă, pentru a elibera timpul. Dar nu a fost aşa. Singurul salvator a lăsat-o să lupte singură.

”Mi s-a spus că nu e medicul neurochirurg în spital. Nu e permis ca o unitate de talia celei de la Ploieşti să stea în baza unui singur medic-care e sau nu e în spital, vrea să vină sau nu de acasă-totuşi în joc e viaţa unui om.”

Până la urmă salvarea părea că va venii din partea altcuiva. Era o cursă contra cronometru, dar cine ar fi trebuit să-şi dea seama, nu a făcut-o. Minutele se scurgeau, dorinţa de a continua să lupte se pierdea printre vise. Şi nimeni nu o ajuta.

”Am fost duşi nu ştiu unde, la un medic, presupun de gardă. Nu şi-a dat silinţa cine ştie ce. Până nu i-am dat ceva… Abia atunci a trimis-o la tomografie. Dar doctorul era preocupat să ne facă educaţie pentru că fata avea un inel în buric. Ea îi tot spunea că numai aude, că începe să nu mai vadă şi plângea că, dacă închide ochii, moare.”

Se gândea dacă mai are pentru cine şi pentru ce să se zbată atâta. Indiferenţa celor din jur, celor care trebuiau să o ajute o descuraja din ce în ce mai mult. Ştia totuşi că nu e chiar singură şi că trebuie să lupte, asta dacă mai vroia să reconstruiască piramida succesului. Dar încetul cu încetul, speranţa că va reuşi se desprindea de sufletul ei provocându-i şi mai multă durere.

”Abia după ce a intrat în comă au adus o anestezistă de la Boldescu, au intubat-o şi am plecat cu salvarea la Bucureşti, unde am ajuns la 20.30. Medicii de-acolo s-au îngrozit când au văzut-o. Doctorii mi-au spus că era nevoie să se intervină chirurgical în patru ore de la comiterea accidentului. Or, la Ploieşti au ţinut-o până seara.” (între 11 şi 19 a fost ţinută pacienta la Spitalul Judeţean din Ploieşti)

Se părea că cedase. Nici măcar spiritul ei de învingătoare nu mai suporta durerea şi suferinţa. Însă, pe cei puternici, Dumnezeu nu-i uită niciodată. Miracolul aşteptat atâta vreme s-a îndurat să se producă. Cheiţa câştigătoare a fost întoarsă în clanţa timpului. Câte o rază de lumină apărea după uşa deschisă. Reuşise să pună prima cărămidă la piramida supravieţuirii. Acum trebuia să găsească puterea şi sprijinul pentru a continua.

”Mi s-a spus că am stat trei săptămâni în comă, dar eu nu-i amintesc nimic.”

Văzând că a trecut peste cel mai greu obstacol, credea că totul va fi din ce în ce mai uşor de acum. Dar nu a fost aşa. Vestea că nu va mai putea face sport cel puţin pentru o vreme sau chiar niciodată aproape că a sfărâmat orice piramidă.

Însă ştia că d-abia a renăscut şi va trebui să ia totul de la început, de la zero. A reînvăţat să meargă, a reînvăţat să vorbească, a reînvăţat să mănânce. Şi a reuşit. Pas cu pas, zi de zi, doar dorinţa şi siguranţa că va izbuti să învingă orice barieră au ajutat-o. Doar că acestea nu sunt mereu suficiente.

Personajul principal al poveştii este Oana Anesia Opincariu, din Ploieşti. S-a născut pe 14.09.1989 şi este legitimată la CS Petrolul Ploieşti. Practică patinaj viteză, un sport care la în ţara noastă nu este deloc dezvoltat, dar în ciuda acestui fapt ea a obţinut la juniori, dar şi la seniori, rezultate excepţionale, având 99 de medalii obţinute la concursuri. În 2007, la Campionatele Europene de patinaj viteză, juniori(Alkmaar, Olanda), a câştigat două medalii, aur la proba de 3000 m şi argint la 1500 m. După ce a făcut pasul decisiv, trecând la senioare, performanţele Oanei nu au încetat să apară, dovedindu-se marea speranţă a patinajului viteză. Campionatele Europene de seniori, desfăşurate în Italia, românca a reuşit cele mai bune rezultate ale delegaţiei noastre. La doar 17 ani, ea s-a clasat pe locul 19 la general, având cea mai bună evoluţie în proba de 3000m, unde s-a clasat pe poziţia a 16-a, devansând-o şi pe Daniela Dumitru, o patinatoare mult mai experimentată şi totodată a stabilit un nou record naţional. Tot în 2007, a primit şi o bursă de pregătire în străinătate de la forurile europene. Se pregătea intens pentru Campionatele Mondiale din China, însă în luna iunie a suferit un grav accident.

În timpul unui antrenament, Oana a căzut de pe bicicletă şi s-a lovit la cap. încercând să ocolească o groapă din asfalt. A fost diagnosticată cu hematom subdural fronto-temporal şi traumatism cranio-cerebral. Din cauza îngrijirilor de proastă calitate de la Ploieşti, starea de sănătate s-a agravat simţitor. A fost trimisă la Bucureşti, unde a stat internată 4 luni, dintre care 3 săptămâni în comă, timp în care a suferit o intervenţie chirurgicală. După ce a început să-şi revină, ea a fost nevoită să înveţe totul de la început, neputând vorbi, mânca sau merge. În prezent, Oana urmează programe de recuperare în ţară, însă pentru a-şi reveni complet, este nevoită să plece în Austria pentru a se trata şi pentru a-şi îndeplini visul de a merge din nou pe patine. Costurile deplasării şi internării într-o clinică din Viena sunt foarte mari, ajungând la 12000 euro/lună. Părinţii ei au făcut tot ce au putut până acum pentru a o ajuta şi a-şi vedea fata din nou fericită, însă acum nu mai au posibilităţile financiare pentru a o susţine aşa cum trebuie.

Toţi cei care cred în Oana şi doresc să o ajute să-şi îndeplinească visul sunt rugaţi să depună bani în conturile:

Titular: Opincariu Anesia Oana

Banca: BRD

RON: RO 68 BRDE 300 SV 41 31 079 3000

EURO: RO 64 BRDE 300 SV 41 31 087 3000

Astăzi, Oana mi-a dat o veste foarte şi m-a rugat să fac acest anunţ. Firma Mobexpert i-a oferit suma necesară pentru a pleca în Austia, pentru prima serie de tratamente. Ea doreşte pe această cale să le mulţumească din tot sufletul pentru gestul făcut. Acum Oana mai are nevoie de suma necesară pentru a doua serie de tratamente, 12.000 euro şi pentru recuperarea necesară ca să poată reveni pe gheaţă.

67 comentarii

  1. din pacate vom fi prea multi comentatori si prea putini donatori 😦


  2. @adipunker80
    Probabil asa va fi! Cel putin se va auzi si de povestea ei si poate se va rezolva in vreun fel!


  3. 😦
    Nu sunt prea multe de spus. Doar: daca existi te rog da-i Doamne iarta-ma in p#!@ mea pe cei vinovati!


  4. poveste adevarata
    http://onoaptedevis.tk/


  5. mara
    Da. E impresionant si deprimant in acelasi timp. Eu am sa ma interesez la bacile de aici sa vad daca au legaturi cu BRD-ul. Nu cred ca-i voi putea plati spitalizarea pe-o luna, dar oricum nici citeva sute nu-i vor prisosi. Doar sa existe o forma de-a putea depune banii direct in contul pe care l-ai mentionat. Trist.


  6. @anunt umanitar
    Mersi pentru initiativa!


  7. Mara
    Felicitari!

    Oana
    Daca citesti aceste randuri, fii sigura ca multi sunt alaturi de tine. Esti o luptatoare, fruntea sus si priveste cu incredere in viitor.


  8. […] Update: AJUTOR! De pe blogul Marei – AICI […]


  9. […] Vezi AICI […]


  10. […] op poveste trista, fapt pentru care am sa fac o pauza de Leonardo si am sa incerc si eu sa ajut un om la […]


  11. Am pus link-ul tău pe toate blogurile care se ocupă de cazuri umanitare. Rezolvăm noi la un fel, că nu este pentru prima dată.


  12. isabellelorelai
    Trebuie sa reyolvam ceva pentru ca merita! Este o fata de nota 10! Multumesc!


  13. Oana multa putere si ai incredere impreuna vom reusi 🙂
    si vorbesc din experienta.
    Mara felicitari


  14. Fii tare! Suntem alaturi de tine, iar Dumnezeu itzi va da sanatatea inapoi. Tu esti o campioana si noi te admiram.


  15. Mi-e ruşine şi scîrbă să spun că sînt locuitor al Ploieştiului. 😦

    Dincolo de accident – nu pentru a minimaliza întîmplarea – nu numai gropile din asfalt sînt problema, ci mult mai multe. Am să menţionez în treacăt cîinii vagabonzi – am fost muşcat de 2 ori de unul din ei, pe str. Rubinelor, în ţigănie, şi nu s-au luat nici un fel de măsuri.

    Dacă cretinii ăştia care aleargă după ciolan cu campaniile lor electorale de rahat, ar depune în schimb banii în conturi umanitare şi ar scrie pe afişele alea: „uite ce facem noi pentru cei pe care vrem să-i reprezentăm”, atunci poate lumea asta ar mai avea o şansă.

    Din păcate, lăcomia, egoismul, răutatea, prevalează.

    Eu sînt sărac, dar am şi eu o fiică tot pe nume Oana. Şi ştiu că dacă i s-ar fi întîmplat ei asta, aş fi dat foc primăriei. La propriu sau la figurat…


  16. Mara ,te felicit pentru noblete.
    Oana ,scumpa faptura ,gandirea pozitiva face minuni!
    Dumnezeu e mare!


  17. Salut. As vrea să promovez acest aricol, pentru că mi se pare o poveste incredibilă, iar această sportivă are nevoie de o cât mai mare susţinere. Bineînţeles că se vor face precizările de rigoare: copyright, etc…

    Cum putem lua legătura?

    Mulţumesc anticipat.


  18. Multumesc tuturor celor care au preluat povestea Oanei, postand-o pe blogurile lor!
    Si multumesc si pentru aprecieri!
    @beleaua
    Ti-am raspuns la tine pe blog!


  19. […] la Mara și […]


  20. sunt drame mai mari..


  21. […] OANA ANESIA OPINCARIU este cea mai tânără Campioană Europeană. La patinaj viteză. Doar că acum este grav bolnavă. Am aflat astăzi de la un blogger. De la Mara, mai precis – AICI. Când totul pare imposibil… […]


  22. Mara, te rog să o sfătuieşti pe Oana şi pe părinţii ei să facă o pagină după modelul ăsta:
    .
    http://www.anamariataicutoiu.com
    .
    Pagina de web se trimite apoi la mass media, o împrăştiem noi pe toate blogurile. La prefectură, primărie, peste tot.
    Rapid să depună un dosar la Fundaţia Becali. Durează câteva săptămâni până la aprobare, dar se rezolvă sigur.
    .
    Cazul Ana Maria Tăicuţoiu s-a rezolvat mai uşor şi rapid aşa. Şi mai vine cineva la mine pe blog, Ioana, care a obţinut toţi banii de la Fundaţia Becali.
    Crede-mă, se rezolvă.


  23. adevarul…la cat de mult platim pentru asigurarile de santate acest sitem medical meritam. e tragic intr-adevar, dar de casti pt ciclism ati auzit? si de a plati decent medicii? spitalele de stat au sa ramana spitalele saracilor ca peste tot in lumea civilizata!


  24. O poveste impresionanta si trista. In Romania exista medici, fara a exista un sistem medical. Stim trata raceli cu paracetamol si entorse cu Fastum gel dar in momentul in care apare un caz mai complex doar Dumnezeu si sansa pot impinge pacientul spre medicul potrivit…

    Cazul Oanei nu e unul izolat ci, din pacate, o tragedie cotidiana…


  25. Mara

    As vrea sa il postez, insa nu pe blogul personal, ci pe celalalt. E posibil? Sper ca asa va avea o fereastra mai mare de iesire catre public. Nu pe blogul personal. Vreau doar sa ajut.


  26. Trimite-i lui Gigi Becali un link,ca va plateste el vreo 3 luni de spitalizare…..SIGUR!!!!


  27. Buna! Din pacate momentan nu dispun de posibilitati financiare, insa sunt bucuroasa de urmatorul lucru: in Bucuresti s-a spart mistul acela cum ca nu se uita nici un medic la tine fara spaga. Ei bine am trecut prin experienta de a avea un orieten bun grav bolnav…a trecut prin doua spitaale, insa Dumnezeu ne-a scos in cale cei mai buni medici! Dupa 3 saptamani de spitalizare,.,,nici un medic nu a acceptat nici un capat de ata, nici un leu. Ma bucur din suflet ca in Romania incepe sa se miste putin treaba, si incepe sa imi piara din frica de moarte in spitale.
    Doamne ajuta si multa sanatate!


  28. […] OANA ANESIA OPINCARIU este cea mai tânără Campioană Europeană. La patinaj viteză. Doar că acum este grav bolnavă. Am aflat astăzi de la un blogger. De la Mara, mai precis – AICI. Când totul pare imposibil… […]


  29. […] strigat de ajutor se aude si de la Oana. Mai multe informatii afli de AICI…..AICI…..si AICI Possibly related posts: (automatically generated)No […]


  30. Pentru cei care doresc să doneze, să ştiţi că pot fi daţi şi doar 10 RON.
    Acum 2 săptămâni s-au strâns 4.000 Euro în 3 zile pentru un alt caz, Florentina.
    Doar cu câte 10 RON…


  31. @beleaua
    Nu-i nicio problema!

    @all
    Multumim pentru suport!


  32. […] de Dozy pe mai 25, 2008 Justanothergirl a postat pe blogul ei un articol excelent despre visul Oanei Opincariu, una dintre victimele  criminalilor străzii, acela de a aluneca din nou pe gheaţă. Dacă mai […]


  33. eu sper sa se faca bine si stranga banii necesari, desi nu ma pot abtine sa spun ca realizatorul articolului, ma refer la partea de la inceput, are prea multa drama in el.. serios! e ok sa folosesti apelul la emotie intr-un discurs/prezentare, etc, dar nu abuza de el. de ce? exista un fenomen psihologic, si anume oamenii se simt atacati si se inchid automat daca dramatismul e prea ridicat. eu una eram constienta de acest fapt, si totusi nu m’am putut abtine sa nu stramb din nas cand am citit partea cu medicul care „vrea sau nu sa vina de acasa, e totusi viata unui om in joc”.. involuntar, am trecut de partea medicului care are drept la odihna.
    inca odata, multa sanatate Oanei, o admir pentru realizarile de pana acum!


  34. @dana
    Asta e declaratia tatalui! Nu puteam sa-i rastalmacesc cuvintele!


  35. foarte trist. Ce sa zic, viata-i dura.


  36. Multumim Isabelle! Si tie si celorlalti care ati contribuit la mediatizarea povestii!


  37. Mara, am dat e-mail inclusiv la Ministerul Sănătăţii.


  38. Mara, ti-am transmis un mail de la nico cu 3 adrese de fundatii umanitare pentru Oana.


  39. Mara, sa sti ca pamantul asta e mare, cu oameni mai mult sau mai putini buni. Oriunde vei merge vei intalni ambele tipuri. Sa nu-i judeci pe cei care nu te-au ajutat, ci doar multumeste=le celor care au facut-o si ajuta si tu pe alti la randul tau. Oricat de „voda”, mai mult sau mai putin cu suflet de „papura”, a-i fi nu poti ajuta pe toata lumea.
    In orice caz, Romania e tara lu’ papura-voda. E o tara frumoasa, pacat ca e locuita de unii.
    Oana, sa te faci bine!!!


  40. […] Mara, cum adică “Când totul pare […]


  41. am preluat si eu povestea aici:
    http://www.badin.ro/2008/05/povestea-trista-unei-campioane.html


  42. Sper sa se stranga acesti bani cat mai repede. DUMNEZEU sa ii dea sanatate ca sa poata reveni cat mai repede pe gheata.


  43. nu vreau sa fiu nesimtit si nu vreau sa fiu inteles gresit, mi se pare ca acest copil este victima nevinovata a unui sistem de doi bani intr-o tara de doi bani, dar poate ca lucruri de genul asta nu se intimpla degeaba daca invatam din ele i.e. in cazul asta lectia ar fi „purtati casca pe bicicleta”.


  44. […] Mara: Când totul părea imposibil… Bravo Mara, ai reuşit! Publicat în: […]


  45. Mara, felicitarile mele pentru articol. Nu a trecut nici macar un an de cand o super-stelista a intrat in vorba cu mine. Iar acum citesc articolul tau, via Adrian Georgescu.


  46. Impresionant articol…


  47. Felicitari !,pt articol si mult succes in continuare si sa aibe si rezultat sa dea Domnul de sus.


  48. Da, este mai mult decat impresionant. Am auzit de acest caz. Sunt alaturi cu tot sufletul de ea si de familia ei, care trece prin momente extrem de grele. Din pacate fac parte dintr-o categorie de oameni mai mult decat modesti, ma refer la situatia financiara. Sper, din toata inima, sa fie ajutata astfel incat problema ei , de sanatate, si nu numai, sa se rezolve, sa fie din nou pe gheata.


  49. Suntem consternati! Sunt medic psihiatru!
    Nu mai am cuvinte!
    Mi-e rusine ca sunt medic!
    Dumnezeu sa faca tot ce e mai bine pentru OANA!


  50. @Laurentiu G
    Multumesc frumos! S-a mai atenuat din „super-stelicism” 😀
    @adriana
    Asa sa fie!
    @Paula M
    Este la fel de important sa-i fim alaturi si cu sufletul!
    @Neagoe Elena&Sotul
    Nu este vina dumneavoastra pentru ce i s-a intamplat Oanei!


  51. In tarile civilizate pt. un asemenea accident, cel vinovat de carosabilul stricat, pläteste BANI GREI. Oare România nu a intrat incä in Europa? Am receptionat contul. Ofer gäzduire insotitorilor Oanei când vor veni la Viena. Adrian, esti un mare sufletist.


  52. Buna! Sunt Serban. Ai un blog frumos. Ai putea intra si tu pe al meu?:) http://sherby2007.wordpress.com/


  53. mara…
    impresionat definitiv. ma asteptam la multe…dar asta depaseste imaginatia mea. nu ma refer la accident… la asta ma asteptam. dar articolul e impresionant. stii, eu sunt un zgircit de felul meu si dupa ce am vazut ¨filantropica¨ acum multi ani, nu mai cred in donatii. de la mine ai scos banii. nu multi. sper sa fie de ajutor. Domane Ajuta.


  54. @tank
    Ma bucur ca am reusit sa transmit mesajul care trebuie!


  55. Buna Mara,ma bucur pt Oana ca lupta a-si implini vivul si bunul Dumnezeu sa fie linga ea,sa-i reuseasca tratamentul,si mult respect pentru sufletele nobile pe care le aveti M si AG si bine cuvanteaza doamne pe toti care-i aproape de Oana cu gandul cu sufletul cu tot ce doreste.


  56. Buna, ce vesti mai ai despre Oana? Sper ca torul sa fie bine ii tin pumnii.


  57. @Laura
    Oana este bine. Acum se afla in Austria! O sa urmeze un nou articol cu evolutia sa! 🙂


  58. […] povestit de cazul Oanei acum câteva luni. De atunci s-au întâmplat multe. A reuşit să strângă banii pentru prima […]


  59. […] povestit de cazul Oanei acum câteva luni. De atunci s-au întâmplat multe. A reuşit să strângă banii pentru prima […]


  60. e strigator la cer cata indolentza din partea unor medici care se joaca cu vietzile noastre.curaj campioano si multa putere sa treci peste toate.


  61. […] V-am prezentat povestea Oanei acum câteva luni! Până atunci trecuse prin momente îngrozitoare pe care le-a depăşit cu ajutorul familiei, prietenilor, dar mai ales datorită puterii sale de luptă. Mai avea de depăşit doar câteva etape pentru a se putea reîntoarce la vechea ei pasiune. Graţie sprijinului pe care i l-au oferit atât cei din jur, dar şi oameni necunoscuţi care au crezut în ea, Oana a ajuns aproape de finalul cursei. […]


  62. […] mai mult decât orice cadou sau gest. Asta vrea să vă transmită şi Oana Anesia Opincariu, protagonista unei poveşti emoţionante despre  puterea de luptă, voinţă şi […]


  63. […] Acum trei ani, Oana Anesia Opincariu, o sportiva in varsta de 17 ani care practica patinajul viteza,… in urma caruia a stat trei saptamani in coma si peste cinci luni, in spitale. In urma acestei tragedii, Oana nu a mai putut practica patinajul si a fost nevoita sa lupte pentru a redeveni un om normal. […]


  64. ΕΕ L 157 της 9.6.2006.



Lasă un răspuns

